چای سبز

چای سبز سالم‌ترین نوشیدنی روی کره زمین است. این ماده آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی بسیاری دارد که اثرات قدرتمندی روی بدن دارند. این تاثیرات شامل بهبود عملکرد مغز، کاهش چربی، کاهش خطر ابتلا به سرطان و بسیاری از مزایای چشمگیر دیگر است.

برخلاف چای سیاه، چای سبز اوچایا فرایند اکسیداسیون(تخمیر) را طی نمی‌کند به همین دلیل از خواص بیشتری نسبت به چای سیاه برخوردار است.عمل حرارت دادن و خشک کردن برگ چای قبل از تخمیر، باعث حفظ کلروفیل داخل برگ می‌شود. کلروفیل ماده ای است که باعث سبز شدن رنگ برگ گیاه می‌شود. از این رو چای سبز با کیفیت نباید برگ‌های قهوه ای داشته باشد؛بنابراین زمانی که چای سبز با کیفیت را دم می‌کنید،رنگ چای در فنجان باید طیفی از رنگ سبز باشد.

چای سبز ممتاز

طریقه صحیح دم کردن چای سبز اوچایا

بسیار مهم است که چای سبز اوچایا را به روش درست و اصولی دم کنید زیرا دم کردن نادرست چای سبز باعث می‌شود که هم چای طعم تلخی بگیرد و هم بخش زیادی از خواص خود را از دست بدهد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در تهیه دمنوش چای سبز اوچایا درنظر داشته باشید، این است که نباید آن را مانند چای سیاه در معرض حرارت مستقیم قرار دهید. برای تهیه این چای ابتدا باید آب را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. سپس زیر آن را خاموش کنید و بگذارید ۵ دقیقه بماند تا دمای آن کمی کاهش یابد و به حدود ۸۰ درجه برسد. برای دو فنجان چای سبز اوچایا، یک قاشق غذاخوری سرخالی چای داخل قوری بریزید و سپس آب ۸۰ درجه را به آن اضافه کنید. ۵ تا ۸ دقیقه زمان دهید تا چای سبزتان دم بکشد. پس از این مدت، چای سبز خوش طعم شما آماده است.

خواص چای سبز اوچایا برای سلامت بدن

بسیاری از افراد به طور کلی و عمومی می دانند که چای سبز یکی از چای های بسیار پر فایده برای بدن است.اما به طور دقیق نمی دانند که این چای چه عملکردی در بدن دارد و چگونه به حفظ سلامت اندام های بدن کمک می کند. با توجه به اینکه این چای سرشر از ویتامین ها و آنتی اکسیدان است، به بررسی خواص شگفت انگیز آن می پردازیم.

چای سبز برای مبارزه با پیری زودرس

یکی از بهترین ویژگی ها و خواص این چای برای بدن، مبارزه با پیری زودرس است. رادیکال های آزاد در بدن، باعث تخریب سلول های پوستی می شوند. بنابراین ممکن است پیری زودرس با فعالیت این رادیکال ها در پوست اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از این اتفاق، مصرف آنتی اکسیدان کمک زیادی به مقابله با این رادیکال های آزاد می کند. همانطور که می دانید این چای سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز، رادیکال های آزاد را خنثی می کنند و از آسیب سلولی و پوستی در بدن جلوگیری می کنند. به همین علت باید گفت مصرف این چای از بروز پیری زودرس و چین و چروک های پوستی جلوگیری می کند.

چای سبز برای تامین انرژی بدن

یکی از بهترین ویژگی ها و خواص این چای برای بدن؛ محرک بودن است. در این چای مقدار قابل توجهی کافئین و تانین وجود دارد. این دو ترکیب خستگی و خواب آلودگی را از بین می برند و به افزایش سطح انرژی در بدن کمک می کند. به همین علت کسانی که می خواهند انرژی بالایی داشته باشند و یا شغل آنها به گونه ای است که نیاز به هوشیاری بالا دارند، می توانند از چای سبز برای برطرف کردن خستگی و خواب آلودگی و همچنین تامین انرژی مورد نیاز بدن استفاده کنند.

چای سبز برای کاهش وزن

حتما بارها و بارها شنیده اید که می گویند چای سبز برای کاهش وزن و چربی سوزی گزینه مناسبی است. این چای به افزایش متابولیسم در بدن کمک می کند. همچنین چربی سوزی را در بدن افزایش می دهد و باعث لاغری و کاهش وزن می شود. نشان داده شده است که خود کافئین هم با تحریک اسیدهای چرب داخل بافت‌های چربی، آن‌ها را برای استفاده به عنوان انرژی آماده می‌کند.

چای سبز برای جلوگیری از ابتلا به سرطان

سرطان در اثر رشد کنترل‌نشده سلول‌ها ایجاد می‌شود. این یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ در جهان است. یکی دیگر از خواص و ویژگی های این چای برای بدن، خاصیت ضد سرطانی بودن آن است. همانطور که مصرف این چای فعالیت رادیکال های آزاد در بدن را خنثی می کند، از بروز انواع سرطان در بدن نیز جلوگیری می کند. همچنین مصرف این چای، ریسک ابتلا به انواع سرطان ها را در بدن کاهش می دهد.

چای سبز برای جلوگیری از ابتلا به بیماری قلبی

قلب وظایف بسیار مهمی در بدن دارد. به همین علت حفظ سلامت این عضو مهم اهمیت بسیار زیادی دارد. از دیگر ویژگی های این چای، کمک به حفظ سلامت قلب و عروق است. مصرف چای سبز از تشکیل لخته خون و غلظت خون در قلب و عروق جلوگیری می کند. همچنین ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی را در بدن کاهش می دهد. به همین علت پیشنهاد ما به شما این است که برای حفظ سلامت قلب و عروق بدن خود، از این چای پرخاصیت استفاده کنید.

چای سبز و کاهش ابتلا به آلزایمر و پارکینسون

چای سبز نه تنها می‌تواند عملکرد کوتاه-مدت مغز را بهبود ببخشد بلکه ممکن است در پیری نیز از مغز شما محافظت کند. بیماری آلزایمر شایع‌ترین بیماری عصبی در انسان و عامل اصلی زوال عقل است. بیماری پارکینسون نیز دومین بیماری شایع عصبی و به معنی مرگ نورون های تولید کننده دوپامین در مغز است.
مطالعات متعدد نشان می‌دهد که ترکیبات کاتچین موجود در چای سبز می‌تواند اثرات محافظتی زیادی بر روی نورون ها داشته باشند و به طور بالقوه خطر ابتلا به آلزایمر و پارکینسون را کاهش می‌دهد. 

نتیجه کلی درباره چای سبز اوچایا

این نوشیدنی فاقد کالری و سرشار از آنتی‌اکسیدان است و در مجموع یک نوشیدنی سالم است،توصیه می‌شود افراد مصرف آن را در رژیم غذایی خود قرار دهند. به گفته محققان مصرف این نوشیدنی بدون کالری بی‌ضرر است و برای هیدراتاسیون و آبرسانی بدن نیز مفید است. البته چای سبز حاوی کافئین است؛ درنتیجه در نوشیدن آن درصورت ابتلا به بی‌خوابی و هنگام مصرف داروهایی که با کافئین تداخل دارد باید احتیاط کنید.گاهی ممکن است کافئین بالای این چای باعث سقط جنین در خانم های باردار شود. به همین علت خانم های باردار باید با احتیاط و مشورت پزشک از این چای استفاده کنند.

© 2021 All Rights Reserved.